هر زمانی که حرف از مصاحبه های کاری میشود، بیشتر افراد خاطرات بدی از بعضی شرکت ها دارند. نمی توان منکر این قضیه شد که، مصاحبه های کاری یکی از سخت ترین کارها برای کارفرما و کارجو است. در این مطلب سعی می کنیم چند نکته رو برای داشتن یک مصاحبه دلپذیر یادآوری کنیم.
در بازههای زمانی مختلف به ذهن همه ما ایدههایی برای راهاندازی کسب و کار خودمان رسیدهست. اما شاید به علت ترس از شکست و هزینههای اولیه برای شروع پروژه تردید داشتهباشیم.
موفقیت اصولی دارد که اگر رعایت شوند بدون هیچ تردیدی به هرآنچه میخواهید، دست مییابید. ارین هادسون میگوید: “زندگی مانند قفل رمزدار است. اگر رمز قفل را بدانید -مهم نیست که شما چه کسی هستید- قفل باز خواهد شد. “ …
مالیات ابزاری است که کشورها برای تامین مالی نیازهای عمومی از محل درآمدهای اخذ شده از افراد مقیم در خاک یک کشور دریافت می نمایند.
مسئولیت پذیری یکی از صفات بارز انسان های موفق است، چرا که آنها مسئولیت پذیری را یک تعهد درونی و الزام برای انجام هرچه بهتر فعالیتهایشان میدانند. افراد متعهد نیازی ندارند تا دیگران کارهایشان را یادآوری کنند. خوشبختانه این صفت …
هر یک ازما با خصوصیات و ارزشهای ذاتی، استعدادها و رسالت خاصی پا به این دنیا گذاشتیم که گاهی رفتار خانواده و جامعه باعث فراموشی آنها وایجاد سردرگمی و ناامیدی در ما می شود.
کوچ با برقراری ارتباط دوستانه و شنیدن دغدغه ها، احساسات، بینش، ترس ها و علائق ما، رسالتمان را شناسایی و آشفتگی ذهنی و سردرگمی ما را از بین میبرد و به ما کمک میکند تا استعدادهایمان را پرورش داده و زندگی شخصی و کاری بهتری را برای خود ساخته و قهرمان زندگی خود باشیم.
اگر شما هم کسب و کاری دارید یا به حوزه کسب و کار علاقه مندید، حتما به مفاهیم “بازاریابی” و “فروش” برخورد کرده اید. بسیاری از افراد، کلمات بازاریابی و فروش را در صحبت های روزمره خود به عنوان مترادف …
کلماتی مثل عزت نفس و اعتماد به نفس بیشتر اوقات به گوش ما خورده است. اما به طور دقیق نمی توانیم تفاوت این دو مفهوم را بیان کنیم. گاهی حتی در صحبتهای روزمره این دو کلمه را به جای هم به کار میبریم. به طور کلی از کلمات اعتماد به نفس و عزت نفس، برای بیان چگونگی احساس در مورد خودمان استفاده میکنیم. اما اگر تفاوت مفهومی این دو کلمه را به طور دقیق بدانیم، میتوانیم راحتتر به موفقیت برسیم.
باید اینطور گفت که تعریف ثابتی از مفهوم کارآفرینی وجود ندارد. اما به طور کلی کارآفرینی به معنای ارزشآفرینی ست. کارآفرین چشماندازی را در نظر دارد. او فرصتهایی را میبیند که فراتر از منابعی است که در حال حاضر در اختیار دارد. پس ریسک انجام دادن کار -و نه فقط فکر کردن به ایدهها- را می پذیرد و پا به آن راه میگذارد.